Etstur erken rezervasyonu başlattı, 2016 verilerini ve 2017 hedeflerini açıkladı

Etstur, 2016- 2017 Erken Rezervasyon Dönemi’ni başlattı. Yüzde 45 indirim oranıyla başlayan erken rezervasyon dönemleri, her ay yüzde 5’lik oranda azalarak devam edecek. Erken rezervasyon dönemi lansmanında konuşan Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, şirketin 2016 yılını nasıl geçirdiğine, 2017 planlarına ve Türkiye turizminin durumuna dair önemli açıklamalarda bulundu…

TurizmGüncel

Erken rezervasyon dönemini bu yıl 1 hafta erken başlatan Etstur, 2016 değerlendirmelerini ve 2017 beklentilerini, The St. Regis İstanbul’da düzenlenen bir basın toplantısıyla açıkladı.

‘’YAŞANABİLECEK TÜM KÖTÜ SENARYOLARI YAŞADIK’’

Toplantıda gazetecilere açıklamalarda bulunan ETS Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, konuşmasına 2016 sezonunu değerlendirerek başladı. “2016 yılı ile ilgili söylenecek fazla bir şey yok. Yaşanabilecek olası tüm kötü senaryoların yaşandığı bir sezonu geride bırakıyoruz.’’ diyen Ersoy,  Etstur’un 2016 yılını nasıl geçirdiğini şu şekilde anlattı:

‘’2016’DA HEM MİSAFİR SAYISINDA HEM CİRODA HEDEFİN ÜSTÜNDE BÜYÜDÜK’’

‘’Biz Etstur olarak 2015 yılından sonra 2016 yılında da beklentilerimizin üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik.

2016 yılının başında önümüze çok iyimser bir büyüme hedefi koymuştuk. Yüzde 20 büyüme hedefliyorduk, ancak bu yılı beklentilerimizin de üzerine geçerek yüzde 30’luk büyüme ile kapatıyoruz. Misafir sayısında 1 milyon 300 bin turist rakamını yakaladık. Ciro bakımından ise yüzde 32 oranında büyüdük.’’

‘’OTELLERİN FİYAT İNDİRMEDİĞİ DOĞRU DEĞİL’’

Türkiye’nin 2016 yılında yabancı turist sayısında yaşadığı gerilemenin, yerli turistin önemini herkesin anlamasını sağladığını belirten Ersoy, yerli turistin 2016 yılının tartışmasız kazananı olduğunu söyledi. ‘’Turist akışındaki bozulmada alternatif olarak iç pazar görüldüğü için, Türk turistler çok avantajlı tatil imkânları yakaladılar ve daha çok tatile çıktılar.’’ diyen Ersoy, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

‘’Türk turistler, 2016 yılında otelcilik sektörünün çok büyük bir bölümünde en avantajlı konaklayan kesim oldu. Sezon boyunca ‘oteller fiyat düşürmedi’ şeklinde haberler çıktı, ancak bu doğru değil. Çünkü oteller hem erken rezervasyonda indirim yaptı, hem de kur farkını fiyatlara yansıtmadı. Yani bir otel yüzde 15 indirim yapmışsa, yüzde 25 indirim yapmış demektir. Şunu da belirtmek istiyorum: Otelciye fiyat indirimi baskısı yapmak son tahlilde tatilciyi vurur. Çünkü fiyat bir seviyenin altına düşerse, kalite de düşer. Fiyatlar zaten şu an olması gerekenin çok altında. Bu yüzden artık fiyat düşüşü beklememek, aksine sektöre cesaret vermek zamanıdır.’’

2017’DE BÜYÜME HEDEFİNİ AŞAĞI ÇEKTİ

Şirketin 2017 yılı hedef ve beklentilerine dair de bilgiler veren Ersoy, şunları söyledi:

‘’2017’de yılında, daha temkinli davranarak önümüze yüzde 15 büyüme hedefini koyuyor, 1 milyon 500 bin turist ağırlamayı hedefliyoruz.

‘’ANTALYA RUSYA’DA 2015 RAKAMLARINI YAKALAR’’

Ancak bu olumsuz düşündüğümüz anlamına gelmiyor. Türkiye turizmi olarak 2016 yılında dibi gördüğümüzü varsayarsak, 2017 itibarıyla çıkış trendine gireceğimizi düşünüyorum. Rusya ile sağlanan uyumlu ortam ve tekrar başlatılan ticari ilişkiler, başta Antalya olmak üzerine, turizm sektörüne yüksek rakamlar olarak yansıyacaktır.  Rusya’daki artış beraberinde Rusça konuşan diğer ülkelerden gelen turist akışını da olumlu etkileyecektir. Antalya bölgesinin 2017 yılında bu bölgede 2015 rakamlarını yakalayabileceğini düşünüyorum.

‘’AVRUPA’DA PEK GELİŞME OLMAZ, 2016 RAKAMLARI YAKALANIR’’

Bölgemizde ve dünyada terör olayları ve siyasi gerilimin önümüzdeki yıl da süreceği göründüğünden, Avrupa’da pek bir düzelme beklemiyoruz. Avrupa pazarının sezon ortası olan 15 Temmuz’a kadar durağan seyretmesini, sonrasında yaşanacak toparlanma ile 2016’nın rakamlarının yakalanmasını bekliyoruz.

‘’TÜRKİYE 2019’A KADAR TOPARLANAMAZ’’

Türkiye genelinde yaşanan kaybın toparlanmasının ise 2019 yılından önce gerçekleşmeyeceği düşüncesindeyim.’’

‘’YERLİ TURİST 2017’DE AVRUPA YERİNE TÜRKİYE’Yİ TERCİH EDECEK’’

Yerli turistin, 2017 yılında da avantajlı fiyatlarla tatil yapma imkanına sahip olduğunu ifade eden Ersoy, ‘’Erken rezervasyon rakamları yerli turistin 2017 yılında da yoğun olarak tatile çıkacağına gösteriyor. Ancak 2016 yılındaki avantajların yakalanması pek mümkün değil. Rusya’daki gelişmeler ve Avrupa’daki düzelmelerle birlikte fiyatlar artacaktır. Otelciler, belli dolulukları yakaladıkça fiyatları yükseltme yoluna gidecektir. Bu sebeple yerli turist ilk fiyatları kaçırmamalı.’’ ifadelerini kullandı.

‘’2017 yılında, yurt dışının çok pahalı olacağı ve bu pazarların Türkiye ile rekabet edemeyeceği görülüyor.’’ diyen Ersoy, ‘’Ben yerli turistin tatilini Ege’de geçirmeyi tercih edeceğini düşünüyorum.  Kurların artışı, yerli turistin ülke içerisinde kalmasını sağlayacaktır.’’ şeklinde konuştu..

‘’DARBE GİRİŞİMİNDE 20 BİN İPTAL ALDIK’’

Etstur’un erken rezervasyon kampanyasında hizmete soktuğu 72 saate kadar ücretsiz iptal imkanı sağlayan ‘erken rezervasyon sigortası’ hakkında da bilgi veren Ersoy, şunları söyledi:

‘’Sigorta satışlarımızın da geçtiğimiz sene oldukça iyi gittiğini görüyoruz. Misafirlerimizin yüzde 95’i sigorta satın aldı. Biz darbe girişimi döneminde 20 binden fazla iptal aldık. Bu dönemde, misafirlerimizin büyük kısmı 24 saat içinde sigorta kapsamında paralarının tamamını geri alabildi. Bu yaşanan olumsuzluk aslında son dakika sürprizlerinin ne kadar gerçek olduğunu gösterdi hepimize. Bu sebeple sigorta satışlarımızın 2017 yılında da yüksek olacağını öngörüyoruz.’’

Konuşmasında, yurt dışı tur satışları, yatırım planları ve kruvaziyer turizmi hakkında da bilgiler veren Ersoy, şunları söyledi:

''YURT DIŞI TUR SATIŞLARI GEÇTİĞİMİZ YILIN ÜZERİNDE''

‘’Yurt dışı turlarımızda kur artışından ötürü fiyat artışı yaşandı. Ancak yine de satışlarımızın geçtiğimiz yıla göre artış gösterdiğini görüyoruz.

Son dönemde yaşanan kur artışları, yabancı turistin Türkiye’ye çekmeye yaramayacaktır. Çünkü bizim fiyat ya da kalite sorunumuz yok. Bizim sorunumuz güvenlik algısı. Bu sorun çözüldüğü an misafirlerimiz çok çabuk şekilde geri dönecektir.’’

‘’BODRUM’DA YATIRIM PLANLIYORUZ’’

‘’Türkiye’den vazgeçmiş değiliz. Bodrum’da bir yatırım planımız var ve şu anda izinleri bekliyoruz. Bu işe uzun vadeli girdik. Bugüne kadar elde ettiğimiz gelirleri hep Türk insanından elde ettik., bundan sonra da Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz.’’

‘’KRUVAZİYERDE TEKRAR KAPASİTE BÜYÜTÜYORUZ’’

‘’Kruvaziyerde ise sıkıntılar daha büyük.... Pek çok kruvaziyer şirketi Türkiye limanlarını iptal etti. Biz ise kendi gemimizle devam ettik, ancak bu sene geçen seneye göre daha küçük bir gemiyle devam ettik ve 15-16 bin misafirimizi ağırladık. 2017 yılında ise tekrar kapasitemizi artırmayı hedefliyoruz.’’

Bu Haber 19.11.2016 - 10:14:19 tarihinde eklendi.
  • Soner Deveci 21.11.2016 - 10:31

ETS Turun Ülkemizin için de bulundu zor döneme rağmen sektöre ve bağlı tedarikçilerine vermiş olduğu olumlu ve etkin destekten dolayı kutluyorum. Orka Hotels ailesi olarak tesislerimize vermiş olduğu destek için de teşekkür ediyoruz. Başarılarınızın devamını dilerim.

• Mehmet Biçer 20.11.2016 - 02:38

Tesislerimize ve sektöre yaptığı katkılardan dolayı ETS TUR a teşekkür ediyor, yeni sozonda başarılar diliyoruz. Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort & Spa