emirhepoglu@yahoo.com

Portakallı kek

Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin, bir anne ile oğlunun diyaloglarıyla anlatımı


Anne- Oğluuummm bak sana Portakallı KEK yaptım, mis gibi koktu vallahi, hem çayda demledim sıcacık, hadi gel de soğutmadan ye evladım.

Oğul- Yaaa anne yinemi Portakallı KEK yaaa, hep aynı şeyi yapıyon anne yaaa, içim dışım kek oldu, ekstradan bir de portakal ağacı köklenirse bir tarafımdan hiç şaşırma yaani :(

Anne- Bana bak edepsizlik yapıp canımı sıkma, vallaha terliği beynine yapıştırırım !, gel iki parça zıkkımlan akşam akşam asabımı bozma.

Oğul- Ya tamam anne yaaa geliyorum :(

Oğul- Anneciğim ellerine sağlık harika olmuş yine her zamanki gibi, vallahi nasıl başarıyorsun her zaman aynı lezzetli şeyi yapmayı hayret yaani.

Anne- Yalakalık yapma tıkın çabuk sonra da odana gidip derslerini yap !

Oğul- Ya biraz oturup televizyon seyretsem noolur anne yaaa, hem bak bu akşam şu meşhur film festivalinin ödül gecesi var ona bakmak istiyorum accık

Anne- Dersini bitir gel izle, hem zaten araya ellibin tane reklam sokuştururlar, kaçırmazsın merak etme, hadi hadiiii

Oğul- off yaa tamam yaaa zaten kortejede götürmedin bu sene beni bari bunu izliiim yaaa :(

Anne- Evladım çabuk bitir dersini gel izle, hem bu sene kortej filan iptal oldu, a benim koca kafalı oğlum, haberlerde söyledi duymadınmı?

Oğul- Tamam gidiyorum ben odamada bak bişi diycem, ben daha bugün öğrendim festivalin yapıldığını vallahi hiç haberim olmadı, internette görmesem yok yaani

Anne- Festivalin senle, benle, şehirle alakası yok ki oğlum, körler sağırlar toplanıp kokteyl yapıyorlar. Yalandan sanatçıları kiralık buzuki ciplere bindirip iki tur döndürmeseler onları da göremeyeceğiz ya neyssssse. Üst geçitlere dört tane bayrak asınca haberdar ediyoruz zannediyorlar milleti, ama nerdeee Nebahat yengen aradı bugün oda festival filmlerini izlemeye gidelim diyordu bana, kızım dedim festival bugün son haberin yok mu, yokmuş vallahi kız yeni duymuş.

Oğul- Ya valla çok acayip geçen gün PLUMBERK TV de KAN film festivalinin belgeselini izledim, ya adamlar naapmış öyle anne yaaaa sanki bütün şehri giydirmiş, donatmış adamlar yaa, gavur yapıyor abicim.

Anne- Terlik kuleden kalkış izni aldı, birazdan beyninin sol löbüne yapışacak haberin ola, terbiyeli konuş benim armut kafalı oğlum. Ne demek öyle gavur mavur çok ayıp, sana yakışmıyor. Okulda mı öğreniyorsun bilmem ama yanlış oğlum, ayııııp. Ayrıca evet o belgeseli ben de izledim, çok başarılılar vallahi, millet iliklerine kadar hissediyor festivali şehirde. Nerede ise tüm ay şehir bunla yatıp, bunla kalkıyor. Hatta galayı da gösterdiler gördünmü, bütün ünlüler kırmızı halıdan geçerken basınla filan konuşuyorlar, espri yapıyorlar, fotoğraf çektiriyorlar, imza veriyorlar filan.

Oğul- Anne ya bişi sorcam bizim muhtar Halil amca ünlü mü?

Anne- Mahalle genelinde evet, ana caddeye çıkınca tanımazlar bile, niye sordun ?

Oğul- Valla temin sen kanalları değiştirirken gördüm, yemin ediyorum bak vallahi, ödül gecesindeydi, kameraya el salladı, otuz iki dişi gözüküyordu he he ehe

Anne- Doğrudur evladım şaşırma, zaten galaya ve kapanışa bir beni birde Nebahat yengeni davet etmemişler. Pazarcı esnafı, kabzımal, muhtar, bakkal, kasap, oto tamircisi hatta asansör imalatçısı Hamdi dayın var ya o da davetli. Halkın Festivali dedikleri bu olsa gerek.

Oğul- Ha ha ha geçen yılki ödül törenini hatırlıyormusun anne hani televizyondan izlemiştik yine, Hamdi amcamın fermuarını çekerek salona girdiğini kamera yanlışlıkla yakalamıştı, hani şu sarışın gasteci abla şarkı söylüyordu ya o akşam işte ha ha ha hayttt :)

Anne- Bak kaynattın yine lafa daldırdın beni Allahın cezası defol git odana çabuk, bitir şu ödevlerini. Bende rahat rahat şu ödül törenini izleyim gaari. Nasıl olsa her ödül almaya çıkan mesaj vermeye çalışacaktır, vatan her yıl bu tarihlerde o sahnede kurtarılıyor zaten, 12'ye kadar izler, biraz güler yatarım, hadi bakalım delikanlı kop kop kop

Oğul- Tamam gidiyomda bi dinle bak, ya her festival öncesi çıkan kavga gürültüye ne demeli, hani yok jüri başkanı ben olucaktımda, ayaaamı kaydırdılarda, yok sen yok ben buna ne demeli peki annelerin gülüüüüü

Anne- A benim saf salak oğlum sen anlamıyorsun elbette ama o reklamın bir parçası. İnsanlar birbirine düşüp çamur atmaya başlayınca ip bir yerden sonra kopuyor tabi ki. Sonrasını onlar da kontrol edemiyor ama o kavga, dövüş, toz bulutu en az 2 ay meşgul ediyor ana heberleri :)

Oğul- Tamam annecim anladım mersi boku, ben gidiyom şimdi odama, yolum uzun, meşguliyetin çok, sana daha fazla vakit ayıramayacağım, kusura bakmayacaksın artık aha aha aha

Anne- Güle güle goççum, güle güle aslanım, kendine iyi bak anacığınıda sakın unutma, selvi boylum al yanaklım, anasının guzusuuuuuu, hocan ne ödev verdi bakiim hele bir deyiver bana bakem?

Oğul- Yaaaa kompozisyon gibi bişi istedi işte yaaaa, şeyyy neydi konusuuu hah tamam hatırladım, festivallerin Türk turizmine olan etkisi ya da faydaları işte öyle bişiiii dediydi

Anne- Allah canımı alsa da kurtulsam. Lan oğlum doğan görünümlü şahin gibisin yemin billah, dışı saf, salak, tertemiz ama içide bir o kadar boş tüh sana boyun posun devrile emiiiiiii

Oğul- Yaaaa niye kızdın gene be anne, uçtun valla yine edebiyatında kuvvetlenmiş maaşallah, benim sayemde elbet, bana çemkire çemkire nobele aday olacak kadar edebi altyapın oldu, tamam sen niye kızdın yine bakiiiiim ?

Anne- Benim cücük beyinli çocuğum, hocan sana ne demiş ? festival demiş, Türk turizmi demiş, katkısı nedir demiş di mi ?

Oğul- Heeee

Anne- Peki nerden yazıcan o kadar yazıyı, nereden bulacan?

Oğul- Hmmm valla hiç düşünmedim anne, belki internetten falan!

Anne- Al gel defterini kalemini odadan otur festivali izle ben de sana reklam aralarında diğer detayları vereyim kop kop kop

Oğul- Yaaa anne süpersin valla yaaa yetttim ( vınnnnn odaya hızlı gidiş, dönüş efekti )

Anne- Yaz evladım, bu söyleyeceklerim dünyada ilk ve sadece bize özel durumlar;

1) Bizim festival Dünyanın Gala gecesinde konuklarını plastik balkon sandalyesinde oturtan ilk film festivalidir !

2) Adında uluslararası ibaresi olupta körler sağırlar misali kendi arasında top çeviren ilk ve hatta tek film festivalidir !

3) Nerede ise 50 yıldır varolan ama dünyanın haberdar olmadığı tek ve yegane film festivalidir, öyleki 2001 yılında hayata geçen Marakeş film festivali bile dünyada daha çok ilgi çekmiş ve en çok takip edilen festivaller
listesine üst sıralardan giriş yapmıştır !

4) Siyasi çekişmelere kurban giden dünyanın ilk ve tek uluslararası film festivalidir !

5) Deminde söylemiştim saçsaça, başbaşa kavga edilen, küfür ve hakaretin bir PR aracı olarak kullanıldığı nevi şahsına münhasır tek festivaldir !

6) Bu şehirde yapılan ama şehre hissettirilmeyen dünyanın ilk ve tek festivalidir !

7) Her ödül almaya yada vermeye çıkanın mesaj kaygısı taşıdığı nadir festivallerdendir, zira benzerleri Nijerya'nın Abuja ve İrlanda'nın Galway festivallerinde aralıklı olarak görülebilir!

8) Bütçesi ve harcamaları konusunda hakkında en çok dedikodu yapılan film festivalidir !

9) Haaaa unutmadan festival öncesi birbirini yiyenlerin, son akşam kaldıkları otelin terasında rakı içip kahkahalar eşliğinde barış çubuğu tüttürdükleri tek festivaldir !

10) Ve tüm bunlara karşın sinema sektörümüzün en büyük ve takibi en yüksek film festivalidir

Anne - Evladım ağzını sil buldog köpeği gibisin her yerin salya içinde kalmış ne oldu çocuğum anan bu kadar çok şeyi nasıl biliyor hayretmi ettin :))

Oğul- He valla anne ya sen neymişsin be abi?

Anne- Ana haberde, magazin programlarında, gazetelerde ne görüyorsak o evladım, başka bir şey değil, haa analiz gücümüz biraz yüksek oda ayrıııı  :))


Bu Makale 21.11.2014 - 13:51:46 tarihinde eklendi.

Yorum Yaz

Kullanıcı Yorumları
  • Deha - 31.10.2014 - 11:26

    Muhtesem bir espiri anlayisiniz, en trajik durumlara bile tatli bir ironiyle bakabilme ve aktarabilme yetenegiz var. Bence en ürkütücü olaylara bile ILIMLI yaklasabilmek, fazla ciddiyetle kasilmamak, bir zeka isidir. Kutlarim Sizi. )

  • Nilüfer Yanar - 22.10.2014 - 10:23

    Festivalin durumu daha iyi anlatılamazdı .Kalemine sağlık

  • kesier - 21.10.2014 - 03:53

    muhteşem olmuş, aklınıza sağlık :)))))

Turizm gündemine ilişkin haberlerin her gün mail adresinize gelmesi için abone olun.